miércoles, 23 de julio de 2008

Delhi - Jodhpur

Primer post, ho se una mica tard, pero crec que a temps encara, sino despres se'm girara massa feina per recopilar tot el viscut...
L'anima del blogg es tenir simplement una forma oberta a tots els que ho vulguin per mantindre's al informats del meu viatge (si consegueixo jo mateix portar-lo al dia...).
Fetes les presentacions, passem al tema que ens ocupa.

Soc a Jodhpur, la "ciutat blava". He arribat aquest mati procedent de Jaipur, la "ciutat rosa". Si, se que sona una mica al parxis pero es tracta del nom que li donen pel color majoritari que tenen les cases a cada lloc. Abans de Japiur vaig venir de Delhi on vaig comensar el viatge. Per tant fare un flashback i ens situarem al passat 18 de Juliol.

Divendres pel mati va comensar aquest periple per terres indies desde Barcelona. Vol desti Zurich per fer un canvi d'avio i agafar el seguent Zurich-Delhi. El viatge va anar forsa be i va ser menys pesat del que esperava. Al segon vol ja vaig tenir la primera trobada amb la india i vaig coneixer el Soumya (ni idea de com pronunciar-ho), un noi de Calcuta que havia anat de vista a Zurich (?), a veure si el meli m'ho sap explicar. Total que encara no ens haviem enlairat que ja estava preguntat-me com em deia a que em dedicava, quants germans tenia, etc. (costum totalment extes en aquestes terres). Per no fer-ho tardar mes aqui, vam intercanviar mails i potser si visito Calcuta li escric.

Total que a l'aeroport m'esperaven la Merche i el germa del Matt i l'Audrie la seva dona. Va ser una gran ajuda que em vinguessin a rebre i veure cares conegudes. No les tenia totes en que pogues trobar el Guest House (GH) al que m'havien dit que eren. Despres d'un variat viatge amb bus + Autorickshaw vam arribar a l'habitacio on esperava el Matt... malalt!! per primer cop en tot el seu viatge!! De totes formes pels que el recordeu, la pinta no havia canviat massa... segueix prim i blanc com sempre tot i que una mica moreno paleta.

Dissabte vam passejar-nos per Delhi despres de fer-me amb el bitllet cap a Jaipur pel dia seguent. Ells marxaven per la nit aixi que va ser una trobada vista i no vista. Llastima que no vam conseguir trobar el Delhi Golf club... i no va ser per no intentar-ho. Total que per la nit ens vam separar i de nou cap a la Tibetan Refugee colony, on era el GH, pero ja sol. Mala nit, pero superada el dia seguent, i primera experiencia amb el tren de la india del viatge. Forsa be, un 2A (llitera de 2 amb aire acondicionat, tot un luxe) de 6 hores, tranquil per comensar. A la tarda arribava a Jaipur i despres d'una petita passejada vaig trobar rapid GH. Lluita constant amb els rickshaws, un continu durant el viatge. Un cop instalat vaig poder-me relaxar i em vaig regalar un sopar occidental (tot i la bona experiencia de Delhi amb el Chicken Tandoori i els noodles Tibetans).

Dilluns em vaig despertar tard i vaig comensar la vista per la ciutat rosa. Passeig pels basars plens de mil i una coses imaginables i primera visita a un palau d'un Maraha, el de Jaipur.



Palau dels vents


Visita tambe del palau dels vents (palau construit per que les dones del Maraha puguessin veure l'exterior sense ser vistes) i intent d'arribar al fort de Nahargarth amb perdua pel cami i sorpresa amb la troballa del temple del sol (prometo pujar fotos de tant espectaculars llocs un cop pugui trobar un ciber on pugui).




Aqui teniu el temple del sol (l'esvastica es el simol hindu del sol)




Vista des del temple


La resta de la tarda la vaig passar xerrant amb uns de madrid que eren a la mateixa GH. Es notava que feia temps que no parlava llarg i estes, perque ens vam passar gairebe 4 hores xerrant...

Dia seguent visita al palau d'Amber, amb periple amb mini bus de servei regular per 5 Rupies el trajecte (menys de 10 centims d'e), tota una aventura. Impressionant tant el palau com el fort que hi havia sobre el turo, Jaigargh. Altre cop unes vistes increibles. De totes formes el dia va passar factura i em vaig cremar coll i brasos. De tornada vaig poder saborejar un Lassi increible (especie de yougurt liguid) i a fer temps pel tren que sortia a mitja nit. Per sort vaig trobarme els de madrid i em vaig poder dutxar abans d'agafar el tren, perque no se quan podre tornar-ho a fer.


Fort d'Amber



Jo al fort de Jaigargh passant calor

I amb tot, arribem al dia d'avui, despres d'un viatge de 7 hores (eren 5'5 previstes) forsa menys relaxat (Sleeper Class - llitera de tres sense AC) amb una motxila als peus i l'atre al cap. Total que porto desde les 7 vagarejant per la ciutat esperant el seguent tren cap a Jaisalmer que surt aquesta nit. Entre mig esmorzar revitalitzant amb una esplendida vista del fort a un roof-top restaurant, visita al Fort (Meherangarth) y visita al Jaswant Thada (especie de monument funerari).

La visita al fort ha estat impressionant.

Vista de la ciutat blava desde el fort

La historia d'aquestes terres, amb les seves lluites entre ciutats, entre religions i dinasties es impressionant. El fort en questio mai va ser pres per la forsa al llarg de tota la historia tot i ser constantment assatjat per diferents exercits. Impressiona veure tambe com vivien els Marahas i la seva cort i notar la historia que despren cada pedra del fort. La veritat es que la historia d'aquestes terres es molt mes epica que qualsevol de les histories de la nostra edat mitjana. Increible tambe veure com se les ingeniaven per acumular i distribuir l'escasa aigua que hi ha i les llegendes que hi ha darrere de cada raco.

L'imponent Meherangarth


I ja n'hi ha prou per avui (es nota que estic fent temps a veure si baixa un amica el sol i puc sortir a passejar una mica...).

to be continued...

8 comentarios:

alberto b.i. dijo...

panny bottle, panny bottle, panny boootleeeee!! un pto fortissim sol, god bless u ;)

ly

PD recorda't d anar a les instruccions de contistucio del blog i deixar-lo obert si vols poder rebre comentaris de gent que no tingui blog...

pasa nada dijo...

guapiii!!!!
nos vemos bien prontito. Estaremos el 29 yo creo en Delhi o llegando a pillar GH. Luego Chandigarh o tambien habia pensado Risikesh, pero lo hablamos!!! Yo me piro el 4 de madrugada y os dejo solicos a los dos intrepidos..Sigue asi, el shock inicial es bastante canero pero la experiencia bien merece el intento...te queremos!!!

lito dijo...

Perdo pels problemes tecnics, ja estan solucionats i podeu posar comentaris... Merci Lydia!!
El 29 en Delhi? Ok me lo apunto, yo estava pensando que hacer despues os voy informado, peor estaria bien alcanzaros en Chandigarh o Risikesh antes que te vuelvas. Todo bien por Varanasi? Habrá Darjeeling?

Anónimo dijo...

oooooooooooooooh!!!! cuantas cosas... cuanta envidia sana que me das! Eso eso, tu cuelga las foticos... y deleitanos.

cuidate

que la luz te acompañe

Pato

Arnau Pi dijo...

Malalt!!
Quin rotllo que tens, tiu... ufff...quin cap!! És broma, no deixis d'actualitzar-lo...ens fas una mica d'enveja, però està guai seguir una mica els teus passos per terres índies... Cuida't molt!!! Una abraçada.

Anónimo dijo...

Oriol es perfecte, amb les fotos molt millor.
Ara m'ahuré de posar amb un mapa per anar-te seguint.
Petons
Agnès

Iris dijo...

Hoal guapo!!!

Com estàs???...Quina ilu llegir tots els teus comentaris!!...t'haig de demanar perdó perquè he estat fora de la feina i no t'he pogut escriure però sempre pendent que estiguis bé és clar...en fi...que nosaltres demà ja tornem a la feina i que avui és un d'aquells dies depressius...però la veritat és que les poquetes vacances que hem fet han estat genials: una mica de muntanya i uns dies fantàstics a Eïvissa i de tornarda un altre vegada a la muntanya per acabar de descansar...sàpigues que vam anar un dia a Formentera i vam llogar dues motos!!! jejeje...aquest any amb la Laia no vaig tenir problemes...;-)...i res més...bueno, que et trobem molt a faltar però estem molt contents que puguis viure una experiència com aquesta...Empapa't de tot i cuida't moltíssim eh!!!!!

Un petó i una abraçada!!

Mua!

Iris dijo...

jejejeje...m'acabo d'adonar que t'he posat "Hoal"....jijiji...tic fatal!!! mmmua!